Копирайтинг - силен и слаб текст

колаж цел и пъзел
Всеки ден копирайтърите създават милиони текстове. Техните символи се появяват в мрежата, за да бъдат използвани от потребителите. Но не всички текстове дават очаквания резултат. Логичният въпрос е: защо?

Замисляли ли сте се за разликата между написаното от журналистите и копирайтърите? Разликата е не само в самите професии, но и в подхода към написването на текстове. Целта на журналиста е да осигури на читателя определена информация, докато копирайтърът има за цел да подбуди читателите към действие. Да предположим, че ви предстои пътуване и ще използвате услугите на агенцията Х, която се интересува от привличането на допълнителни клиенти за организираните от нея екскурзии през есента. Затова агенцията решава да наеме журналист и копирайтър. Така тези професионалисти създават следните два текста:

Текстът на журналиста вероятно ще изглежда по следния начин:

Незабравими курорти в Египет
Египет е родината на храмовете на Абу Симбел и Карнак, на Хеопсовите пирамиди и на известния Сфинкс. Именно тук се е родила една от най-древните цивилизации. И до днес Египет е запазил културното си наследство. Тази невероятна страна е наистина уникална не само с историческото си наследство, но и с невероятните си курорти и с преживяванията, които предлага на туристите. Многобройните модерни хотели предлагат топлина и гостоприемство, а сред забавлянията можете да се насладите на разнообразни танцови представления и фойерверки...

А текстът на копирайтъра ще изглежда така:


Отстъпки за есенните екскурзии в Египет до 50% от агенцията Х! Искате ли през първите дни на есента на да посетите Египет на половин цена? Тогава горещите предложения на агенцията Х ви очакват! Избирайки нашата агенция, вие ще получите:
  • Незабравими преживявания
  • Личен екскурзовод, говорещ вашия език
  • Двучасова разходка на камила (включена в цената)
  • Два билета за нощно шоу със стриптийз
  • Фирмен бански костюм с логото на нашата фирма

Промоцията е в сила от 1 до 15 септември. Количеството е ограничено. Направете резервация от 1 до 5 септември и ще получите допълнителен подарък - фотоапарат марка N.

Както сами виждате, първият текст се занимава с Египет като цяло. Написан е така, че е възможно някой от читателите да пожелае да посети страната. Може би тази година, може би догодина или след като се пенсионира. Текстът е възможно да вдъхнови, но едва ли ще накара някого да предприеме действие. Той е само с информационна цел, така че след прочитането му, вероятността да използвате услугите на агенцията Х, е изключително малка.

Вторият текст е по-импулсивен. Той като че ли "вика" клиентите. Обръщайки се към целевата аудитория, текстът подчертава основните ключови моменти, привличайки читателите. Когато го четете, ви идва да позвъните на агенцията, за да се възползвате от предложението и да получите обещания подарък. Ето защо, по отношение на въздействието, което оказва, вторият текст е силен, а първият - слаб.

Копирайтингът не е само създаването на контент, но е наука за писането на текстове, която се основава на човешката психология. И ако се питате кой от двата текста е резултат от копирайта, правилният отговор е... и двата. Но вторият текст отговаря на изискванията на рекламата. Ако обаче става въпрос за запълването с текстове на сайт за пътешествия, пътувания и полезни съвети за туристи, първият текст също е добър. Разликата между двата текста е в целите. Идеалният вариант е, копирайтърът да умее да пише като журналист и като копирайтър (същото важи и за журналиста), като винаги знае каква цел стои пред него.

Ние от SEO Xela може да Ви помогнем да имате завладяваш текст за Вашата интернет страница или интернет реклама. И освен, че ще отговаря на целите на Вашия уеб сайт ние се водим от максимата, че единствената цел на рекламата е да продава. Затова се свържете с нас за следващата Ви интернет реклама.

Image courtesy of Goals Puzzle Showing Aspiration Targets / FreeDigitalPhotos.net

Подобни статии

Банер SEO

СЕО инструменти

Бързи SEO Съвети... видео