Най-глупавите грешки на копирайтърите

снимка на бизнес дама
Всеки прави грешки. Но когато става дума за писането на свободна практика, много копирайтъри правят едни и същи грешки! Новаците в този бизнес се страхуват, че няма да успеят, а опитните копирайтъри превръщат всичко в рутина и забравят най-важното. Работата е там, че ако пишете на свободна практика и знаете кои са най-често допусканите грешки, можете лесно да ги избегнете.
  • заглавия без стойност

    Хората, които четат заглавията, са пет пъти повече, отколкото онези, които прочитат цялата статия. Но за да изпълни своята цел, заглавието трябва да посочи причина, която да накара читателя да прочете статията.

  • "силните глаголи", призоваващи към действие

    Това са глаголите, които много копирайтъри по целия свят използват като инструмент, за да накарат читателя да извърши покупка. В действителност вие не трябва да се фокусирате върху действието, а върху ползата, която действието ще донесе.

  • казвате твърде много или твърде малко

    Независимо дали казвате твърде много или твърде малко, и в двата случая не е добре. Вашият читател иска правилното количество информация. Понякога това може да означава, че са нужни само няколко думи, а друг път - няколко страници.

  • неправилен тон

    Аудиторията очаква от вас да й "говорите" по определен начин, затова е необходимо да намерите подходящия тон.

  • неясен текст

    Бъдете последователни, когато изразявате мислите си и използвайте кратки изречения!

  • липсват снимки (и/или видео)

    Добрият копирайтър знае, че подходящите изображения са също толкова важни, колкото и написания текст. Снимките могат да подкрепят текста и дори да помогнат за разбирането му, но ако не са подходящо подбрани, могат да предизвикат объркване.

  • разчитате само на един клиент

    Работата на свободна практика в известен смисъл предлага повече сигурност - ако имате няколко постоянни клиенти и загубите един от тях, няма да останете без доход. Без значение колко добре работите, вашият клиент може да се изправи пред финансови трудности и ако е единственият ви източник на средства, е рисковано.

  • нямате план

    Дори и не смятате за нужно, трябва да си направите някакъв план - поне определете насоката, за да знаете каква е целта ви и как да я постигнете. Същото важи и за написването на самия текст.

  • оправдавате се с хора и обстоятелства

    Това означава, че сте безотговорни. Не очаквайте другите да ви помогнат или да ви разрешат проблемите, нито използвайте икономиката, политиката и всичко останало, за да извините бездействието или неуспеха си. Помислете, че "криза" означава също и "възможност"!

  • спирате да се занимавате с маркетинга и рекламата

    Обикновено, когато имате много работа, спирате да се занимавате с маркетинга и рекламата предлаганите от вас услуги. Но никога няма гаранция, че работата ще продължи вечно. Затова обновявайте вашия уеб сайт и поддържайте присъствието си в мрежата, бъдете активни в социалните медии и т.н.

  • поставяте погрешни цени

    Съществуват правилни и погрешни начини, по които можете да определите вашите цени. Разбира се, не можете да определите цената за работата си с някаква случайна цифра или "просто така". Едно много подходящо предложение е да определите каква сума ви е нужна, за да покриете седмичните си разходи и работните си часове, откъдето ще определите и цената за вашата работа. Правете си изчисленията на проект, на час или на брой думи (символи).

Ако желате да имате качествено съдържание за Вашия уеб сайт, обърнете се към нас.
Ние можем да напишем една статия или да оптимизираме текста в сайтът Ви, така че да бъдат полезни за Вашите потребителите и предпочетани от търсачките.

Image courtesy of Young Business Lady / FreeDigitalPhotos.net

 

Подобни статии

Банер SEO

СЕО инструменти

  • Google Adwords
    Този СЕО инструмент за оптимизация се използва за изследване на ключови думи, анализ на търсенето и изследване на...
  • Проверка за уникално съдържание
    При оптимизацията на един уеб сайт, едно от най-важните неща е създаването на уникално съдържание. Чрез използването на този...
  • Проверка на Page Rank на сайта
    Този СЕО инструмент се използва от Google за оценяване на уеб страниците. Page Rank на даден уеб сайт може да бъде от 0 до...

Бързи SEO Съвети... видео