СЕО е мъртво. Да живее СЕО!

is seo dead
СЕО Кампанията не ми носи никакви проходи. Всъщност, СЕО е загуба на време и пари. Да, така е, но само за някои!

Исках, с първата ми статия в този СЕО блог да покажа, че СЕО не е спрял да играе важна роля в Оптимизацията на сайтовете, че SEO не е мъртво и никога няма да бъде. Просто начинът, по който ние правим СЕО се променя и ще продължи да се променя радикално в следващите няколко години.

Идеята дойде от тази чудесна инфографика Is SEO Dead?, както и от още няколко писания, предвиждащи неизбежния край на СЕО специалистите, и дори някои още по-радикални текстове, описващи как Google мрази СЕО и дори е във война с него.

Ето някои от различните доводи:

  • Уеб дизайнери казват: “Мразим СЕО, защото мразим да гледаме как все по-голяма част от бюджета за един сайт отива за техните им там СЕО глупости.” :)
  • Adwords специалистите (тяхната работа е да продават реклама в Google) са много недоволни, когато виждат определени сайтове да бъдат добре представени в така нареченото органично търсене (което разчита на добри резултати от естествено индексиране в Google, а не на платени реклами).
  • Тези, които са купили евтини СЕО услуги – да, има и такива платили някакви пари за някаква месечна поддръжка, но нежелаещи и нямащи време да одобрят предложените промени в сайта им. Такива клиенти често се оплакват, че СЕО стратегията при тях не работи.
  • А какво да кажем за довода, че Google мразел СЕО и водил война с него? Освен ако тази информация не е писана като трик, за да привлечете трафик към сайта на автора, то по-голяма лъжа по отношение на СЕО не може да се изрече. Според нас Google е най-добрият приятел на СЕО специалистите.

Е да, става по-трудно. Ако преди сте правили някакви СПАМ кампании, то 24 април 2012 (датата когато Google пуснаха последния си голям ъпдейт - Google Penguin) сигурно ви се струва като 11 Септември

google penguin ефект

Преди беше лесно - Google искаше резултати и СЕО специалистите бързо се изучиха как да му ги дадат. Малко работа по сайта, малко линк билдинг, регистрациики тук и там, спамване в няколко блога и хоп, клиента е доволен. (да не говорим и за някои Black Hat техники)
Да, но ние искаме да спим спокойно и затова се опитваме да дадем дългосрочни резултати на нашите клиенти. Затова и систематизирахме процеса на СЕО

сео процес

Естествено, това е нещо, което непрекъснато ще се променя и не винаги ще следва точно стъпките 1,2,3... Във всеки случай е било различно и затова винаги се водим от това, кое ще донесе най-голяма и най-бърза възвращаемост за клиентите. В някои случаи отварянето на Google + акаунт би довело до бърза възвращаемост и затова започваме от там, а в други е наложително да се промени структурата на сайта и тогава правим промени по нея.

Google се променя, и с въвеждането на Google Search Plus Your World, все повече се отдава значение на социалното търсене, като се дава възможност на потребителите дори да блокират Вашите страници от техните резултати.

Всичко това на пръв поглед е страшно (да Ви призная, и за мен беше така в началото). Защото, да бъдете блокиран от търсачката, държаща 80 % от пазарния дял, е почти същото, като да не излизате в търсачките поради лоша СЕО кампания, нали :)

Затова имате нужда от стратегия – трябва да промените Вашия начин на работа и да се адаптирате към новите условия (и това е само началото). Ето няколко неща които трябва да направите:

  • Ако сте сериозен към Вашия онлайн бизнес, започнете да инвестирате в него. Не казваме това, защото ние се занимаваме със СЕО и защото това ще ни донесе повече клиенти – ние така или иначе ще си ги намерим. Но помислете за Вашия бизнес – ако не искате да заделяте бюджет за СЕО оптимизация, може спокойно да изпуснете да подновите домейна си следващата година.
  • Мислете за Вашите потребители: когато създавате съдържание в сайта си, когато пишете текстовете, когато правите Вашите снимки, когато правите видео на Вашите продукти и услуги. Естествено, типичните onpage SEO (работи по сайта) винаги са полезни, но и те се променят – например, вече не е нужно да повтаряте една и съща ключова фраза отново и отново в заглавието, в текста, в снимките – нито хората са глупави, нито Google би я толерирал. Затова създайте съдържанието така, че то да бъде разбираемо и добре възприето, без значение колко пъти точната фраза е във Вашия текст. Ако искате да оптимизирате за самсунг галакси цена престанете да повтаряте като “малоумен” точно тази ключова фраза. Един добре написан текст, с едно добро заглавие, ще включи точните ключови думи така, че Google да разбере за какво пишете. По-скоро помислете как да напишете текста така, че той да бъде споделян от Вашите потребители.
  • Вие трябва да бъдете различен от останалите – да бъдете креативен. Измислете нови начини за привличане на клиенти към сайта си и най-важното – направете го, и го направете бързо.
  • Давайте добавена стойност – колкото повече добавена стойност давате, толкова повече Вашите клиенти ще Ви заплатят. Например, когато правите архитектурата на един уеб сайт, едва ли може да измислите нещо супер радикално, защото има стандарти, които да спазвате. Въпреки това обаче може да пречупите всичко през призмата на конкретния проект и да създадете изцяло нов продукт, който да бъде полезен за Вашите клиенти. Можете да създадете мобилна версия или приложение към сайта си или пък адаптивен уеб дизайн…
Вариантите за СЕО са много и разнообразни. Освен задълбочено познаване на процеса на създаване и поддържане на онлайн имидж, те изискват новаторство, творчество и креативност. И са изключително важни, защото докато съществува интернет, винаги ще има нужда от СЕО. И винаги ще има уеб оптимизатори, работещи за да подобрят класирането на сайтовете в различните търсачки. Всъщност, това е, което правим ние – помагаме на нашите клиенти да спечелят, като правим мрежата едно по-добро място.

Подобни статии

интернет маркетинг
Искате гарантирана първа страница в Google?
снимка на СЕО Оптимизация
Необходима ли е локална оптимизация за един уеб сайт?

Банер SEO

СЕО инструменти

  • Проверка на Page Rank на сайта
    Този СЕО инструмент се използва от Google за оценяване на уеб страниците. Page Rank на даден уеб сайт може да бъде от 0 до...
  • SEO Browser
    Чрез този СЕО инструмент можете лесно да проверите как търсачките виждат вашия сайт. Това може да ви е от полза за да...
  • Проверка за уникално съдържание
    При оптимизацията на един уеб сайт, едно от най-важните неща е създаването на уникално съдържание. Чрез използването на този...

Бързи SEO Съвети... видео