СЕО техники за оптимизиране на уеб сайт

снимка на сео графика

За да подобрите позициите на Вашия уеб сайт в търсачките, е добре да знаете как работят. Търсещите машини категоризират уеб страниците според ключовите думи - важни фрази, които описват съдържанието на   интернет страницата. Например ако имаме сайт за Агенция за недвижими имоти, думи като "продажба на имоти" и "агенция за имоти" са нашите ключови думи, за разлика от думи като "почивки" или "рекламна агенция". 

Повечето търсещи машини използват компютърни програми, наречени "spiders" или "crawlers", за да търсят в уеб пространството и да анализират отделните уеб страници. Тези програми индексират уеб сайтовете според най-често срещаните думи и фрази на важни за сайта места. Няма как търсачките да разберат , че имате сайт за имоти, докато не открият тези думи на подходящите места. Ето и някои съвети за добро оптимизиране на ключовите думи.

  • едно от местата на които е важно да се поставят ключови думи и фрази е "title" на страницата. В нашия пример можем да поставим заглавие като "Обяви за продажба на недвижими имоти".
  • друго място за поставяне на ключови думи са "headers". Ако Вашият сайт е разделен на секции, хубаво е за всяка една да се постави подходящо заглавие, с ключови думи, които характеризират съдържанието им. В нашия пример можем да имаме секция с имоти в Банско и да поставим заглавие "Продажба на имоти в Банско и региона".
  • повечето СЕО експерти препоръчват честото използване на ключови думи, особено в горната част на сайта, но трябва да внимавате да не прекалите. За да не се случи това използвайте синоними. Ако прекалите с използването на едни и същи ключови думи някои търсещи машини могат да отбележат сайта ви като спам.
  • направете съдържанието на уеб сайта смислено, разбираемо и интересно, пишете за хората, не претрупвайте с ключови думи и фрази.

Ключовите думи и фрази не са единственото важно нещо за добрата оптимизация на един уеб сайт. Доброто използване на подходящи изрази не гарантира първите места в уеб пространството. За да определят качеството на уеб страницата, търсещите машини използват и "link analysis" или анализ на линковете. Те проверяват колко други уеб сайта имат линкове към Вашия сайт и какво е тяхното съдържание.  В нашия пример ако търсещите машини открият линкове от други уеб сайтове за имоти към нашия сайт, ще ни дадат висок "Page Rank" (PR). За търсеща машина като Google е важен и PR на другите сайтове, свързани с Вашия. Ако те имат висок PR, това ще доведе и до увеличаване на PR на вашия сайт.

Как да накарате другите уеб сайтове да линкват към Вашия? Това не е толкова трудно, но трябва да сте сигурни, че имате уеб сайт със смислено и интересно съдържание, което потребителите на сайта ще харесат и ще искат да линкват. Може да предложите и размяна на линкове с други сайтове. Трябва да внимавате с линковете, които водят до вашия уеб сайт, защото търсещите машини проверяват какво е тяхното съдържание и ако не отговаря на тематиката на Вашия сайт могат да ви отбележат като спам и да ви накажат. В такъв случай колкото и добре да е оптимизиран сайта Ви , той ще бъде с лоши позиции в резултатите от търсене.

Надявам се че бях полезна с моите съвети за оптимизиране на уеб сайт, за да сте спокойни че сайтът ви ще се представи добре при търсене доверете се на СЕО специалистите от SEO Xela.

В следващата статия ще говорим за "Black hat SEO techniques" или опитите за измама над търсачките с цел по-добри позиции. 

Image courtesy of Handwritten SEO Flow Chart / FreeDigitalPhotos.net

Подобни статии

отпимизиране на сайт
Как може да сте сигурни, че сайтът Ви ще бъде посетен?
be bold
Защо имате нужда от интернет реклама?

Банер SEO

СЕО инструменти

Бързи SEO Съвети... видео