Анализ на конкуренцията и пазара

Първи стъпки в интернет маркетинга – оптимизацията на един уеб сайт започва с изследване на сайта, неговата конкуренция и пазара, който покрива

Преди време работихме с един клиент и той ни каза: “Хайде да направим едно бързо СЕО на сайта.” Опитахме да му обясним, че това е процес, предшестван от сериозни проучвания и анализи на неговия уеб сайт, на уеб сайтовете на неговите топ конкуренти и на пазарната ниша, която този бизнес заема. Реакцията на клиента ни бе: “Хайде да не си губим времето. Просто направете там вашата “магия” и ме поставете на първо място”.
Всъщност, той си мислеше, че за да си на първо място, е нужно просто да имаш добри ключови думи :) 

Интернет “магия” ли е оптимизирането?

Вижте, ключовите думи наистина са важни. Но те далеч не са “магията”, караща сайта Ви да е на едно от първите места в търсачките. Всъщност, в оптимизирането на един сайт няма “магия”. Всичко е един сложен и дълъг процес, който започва с:

  • анализ на пазара;
  • анализ на конкуренцията, нейните силни и слаби страни;
  • защо е по-напред по определени често срещани ключови думи;
  • какви са  най-често срещаните грешки при интернет маркетинга и
  • как успешно да се рекламира в мрежата, за да се постигнат възможно най-печеливши резултати.

И, понеже в друга статия писахме за важността на ключовите думи, тук ще се спрем на анализите на пазара, на конкуренцията и на Вашия сайт (ако все още нямате такъв - бихме могли да Ви помогнем с изработката му :)

Анализ на конкуренцията

Анализът на конкуренцията включва няколко основни стъпки:Анализ на конкуренцията

  1. Определяне на конкурентните уеб сайтове в заеманата уеб ниша;
  2. Отчитане на позициите на тези уеб сайтове – или мястото, на което се класират в търсачките;
  3. Анализ на конкурентните сайтове – изследване на авторитета им, анализ на тяхното съдържание, откъде получават линкове, броя и силата на тези линкове.

Анализ на сайта

  • проверка на използваните ключови думи за уеб сайта;
  • избор на най-подходящите ключови думи и актуализиране на текста на сайта спрямо тях;
  • добавяна на анкор текст (текст, с връзка за линк)
  • при необходимост – смяна на мета данни, домейн, заглавия на уеб страници и URL-адреси.

Анализ на пазараАнализ на пазара

Този тип анализ е доста по-сложен, но пък изключително важен за доброто класиране на един сайт, защото чрез него се определят потребителите, проявяващи интерес към предлаганите стоки и услуги, като се отчита и броя на тези, които биха се явили потенциални клиенти – на Вас или на Вашите конкуренти:

  • определя се пазарния дял на представляваната от Вас фирма в сравнение с този на нейните конкуренти;
  • прави се сравнителен анализ на силните и слабите страни, както на Вашите продукти, така и на тези, предлагани от Вашите конкуренти;
  • анализират се и се оценяват използваните в интернет рекламни стратегии, предприети от Вас или Вашите конкуренти с цел популяризиране на предлаганите стоки и услуги;
  • избира се най-удачният вариант за рекламни тактики и въздействие върху потребителите, целящ да засили позициите на интернет маркетинга Ви.

Анализът на конкурентите и пазара, позволява не само да се избегнат най-разпространените грешките при интернет рекламата, но и да се открият успешни модели за получаване на печеливши резултати. И това не е всичко – тези данни дават възможност да се реагира по-бързо и гъвкаво при бъдещи изменения на пазара, чрез своевременно оптимизиране на интернет бизнеса.

И все пак – има по-лесен начин за СЕО :)

Както вече се убедихте, освен че е изключително важна за Вашия онлайн бизнес, добрата оптимизация на уеб сайта Ви е и доста сложен процес.

Затова, в случай че искате Вашите потенциални клиенти да разберат за дейността Ви, но не разполагате с време и квалифицирани специалисти, които да работят за Вашия онлайн имидж, можете да се обърнете към нас.

Анализ на конкуренцията и пазара е част от

Най-новата статия за Анализ на конкуренцията и пазара

снимка на хакер
“Black Hat” СЕО техники при оптимизация на сайт

Задайте въпрос! Ние отговаряме...

Бързи СЕО съвети (видео)

Всяка SEO Кампания започва с изследване на пазара, конкуренцията, ключовите думи и фрази. Това допринася за по-бърза оптимизация на Вашия уеб сайт...

начуте повече...

Важен етап в СЕО оптимизацията на един сайт е още при изграждането му да се положат стабилни СЕО основи- Page title, meta описание, url адреси и лесна за използване навигация...

начуте повече...

Външното СЕО на сайта се прави в един по-късен етап от оптимизацията на сайта и включва дейности като регистрация, изработка на банери, блог статии, email маркетинг...

начуте повече...

Споделянето на информация в социалните мрежи е печеливша стратегия за рекламиране в мрежата, независимо на кои позиции е сайта Ви при търсене...

начуте повече...