Заглавие на страницата (Page Title)

SEO оптимизиране на уеб страница – най-важно е заглавието

Знаете ли кое е първото нещо, за което търсачките гледат във всяка страница на Вашия уеб сайт?

Това е заглавието на страницата или така наречената Page Title. Преди да започнем, нека да уточним, че това може (и трябва) да бъде различно от заглавието на, да кажем Вашата статия.

Ето няколко основни правила, които трябва да спазвате, когато създавате Вашата Page Title.

  • Всяко от заглавията на страниците трябва да бъде кратко и да включва основната ключова дума или фраза, за която оптимизирате самата страница.
  • Дължина на заглавието (Pаge Title) - по правило дължината на заглавието трябва да бъде между 10 и 70 символа. Тук трябва да проявите креативност, като се опитате да създадете такова заглавие, което да е кратко и да съдържа основните ключови думи и изрази (за предпочитане в началото), избягвайки спам-а. Не се опитвайте да "хитрувате", като си мислите, че ще може да подведете google (и другите търсачки), изпълвайки заглавието си с всевъзможни ключови думи и изрази. Търсачките станаха толкова умни, че ако започнете да употребявате и синоними в Page Title с цел да ги заблудите, биха Ви наказали. Пък и да не забравяме основното - Вие правите заглавия не за търсещите механизми, а за Вашите потребители. И Pаge Title е първото нещо, което те виждат, когато намерят сайта Ви по определени ключови думи.
  • Пишете Page Title така, че да звучат привлекателно, така, че самите Вие да бихте кликнали на резултата. И в тази връзка се запитайте: “Кои от линковете бихте избрали?” Естествено, че тези, които звучат не само близко до зададеното търсене, но и провокират интереса Ви със своето представяне.
  • Уникалност на Вашето заглавие – всеки документ във Вашия уеб сайт - т.е. всяка интернет страница е различна или би трябвало да бъде. Затова и всяко заглавие трябва да бъде различно. Това е доста често срещан пропуск в оптимизацията на сайтове, който се наказва от търсачките.
  • Вашата Марка (Brand) – принципно ние съветваме да използвате името на Вашата марка, интернет сайт, бренд в заглавието – като, естествено, го поставите накрая. Този въпрос е спорен и въпреки че може да чуете различни мнения, ние съветваме клиентите си да използват марката си навсякъде, където е удачно.
  • Използване на точната фраза – още веднъж да подчертаем – заглавието на страницата е едно от най-важните във Вашия документ, затова се опитайте да използвате точната ключова фраза, за която се борите. В примера по-горе, който ни показва търсенето на рецепта за шоколадова торта, едно добро заглавие би било:

    Шоколадова Торта - Рецепта за вкусна и лесна торта от Шоколадов рай.com

    Използваме ключовата фраза в първите 3 думи. Използваме други ключови думи, който биха могли да бъдат интересни (това може да се направи след предварително изследване на ключовите думи) - вкусна торта, лесна торта, лесна рецепта. Използваме марката на сайта в края на Pаge Title.

page title primerпример за заглавие на страница

И, ако това бяха нещата, които трябва да се съдържат в заглавието на една интернет страница, следните пък не трябва да използвате ако искате Вашата Page Title да е с по-високи позиции при определено търсене:

  • Не измисляйте “фалшиво” заглавие – т.е. заглавие, целящо да заблуди търсачките, че страницата е за нещото, което се търси, докато всъщност съдържанието й е за нещо съвсем друго. По този начин не само страницата, но и въпросният уеб сайт биха попаднали в черния списък на търсачките, а текста им би се разглеждал като нежелан от потребителите.
  • Избягвайте специалните символи като "@ ^ * ; < > ~ ="
  • 70 символа съвсем не са толкова много. Затова се ограничете само до важната и съществена информация, като пропуснете ненужните данни.

И, въпреки наглед лесните правила при създаването на едно добро заглавие на страница, за да отсеете важната и провокираща интереса на потребителя, сбита информация, трябва да отделите доста време в проучване на ключовите думи, които да използвате. Защото, при все, че е заглавие, Page Title има огромно значение, както за обикновения интернет потребител, така и за търсещите механизми. В случай че сте затруднени с избора на правилните ключови фрази и тяхното точно формулиране в 70-символното заглавие на уеб страницата Ви, не се колебайте да се свържете с нас.

Ние знаем как да напишем Вашите Page Title така, че да увеличим посещаемостта на Вашите страници.
В подкрепа на това Ви предлагаме да разгледате кратки примери за това, което сме направили за наши клиенти.

Заглавие на страницата (Page Title) е част от

Най-новата статия за Заглавие на страницата (Page Title)

снимка на хакер
“Black Hat” СЕО техники при оптимизация на сайт

Задайте въпрос! Ние отговаряме...

Бързи СЕО съвети (видео)

Всяка SEO Кампания започва с изследване на пазара, конкуренцията, ключовите думи и фрази. Това допринася за по-бърза оптимизация на Вашия уеб сайт...

начуте повече...

Важен етап в СЕО оптимизацията на един сайт е още при изграждането му да се положат стабилни СЕО основи- Page title, meta описание, url адреси и лесна за използване навигация...

начуте повече...

Външното СЕО на сайта се прави в един по-късен етап от оптимизацията на сайта и включва дейности като регистрация, изработка на банери, блог статии, email маркетинг...

начуте повече...

Споделянето на информация в социалните мрежи е печеливша стратегия за рекламиране в мрежата, независимо на кои позиции е сайта Ви при търсене...

начуте повече...