Оптимизиране на URL адресите

Искате ли да Ви открият лесно? Използвайте добри пътеки на Вашите интернет страници

Можете ли да запомните следния адрес:
yourname.com/?route=pat-id=zba231784&catid=da7473$t36

Значи разбирате защо правилното озаглавяване на Вашите пътеки е много важно, не само за търсещите машини, но и за интернет потребителите.

Правилната структура на един уеб сайт е от първостепенно значение, за да може лесно да бъде открит в интернет пространството.

По тази причина структурирането на сайта не трябва да се подценява, с набързо претупани URL адреси на страници, а напротив – трябва да се отдели време, за да се направят лесни за потребителя уеб пътеки.

И, въпреки че модерния уеб дизайн счита оптимизирането на уеб пътеките на сайта като едно от основните предимства, за да бъде предпочетен от търсачките, все още мнозина сайтове използват остарели и неудобни URL адреси за своите страници. Ако пътеките към Вашия уеб сайт са такива, а вече сте се убедили в ползата от правилно озаглавена интернет страница, Ви предлагаме няколко прости правила, с които да подобрите пътеките в сайта си:

  1. Правилна структура на пътеката и на сайта

    сео urlПример за СЕО оптимизациш на URL (пътека на уеб страница)

    Тъй като Google придава по-малка важност на страниците от по-дълбоките нива, някои оптимизатори препоръчват едно ниво на всички страници – нещо, което според нас е неоправдано от потребителска гледна точка. Смятаме така, защото, за да се откроят и разграничат по-важните от по-маловажните страници в сайта, е добре да има някаква йерархия. Затова Ви препоръчваме да не използвате много дълбока структура на сайта (максимум до 3 нива - example.com/обувки/дамски-обувки/зимни).

  2. Използвайте точно ключовата дума (израз) в пътеките

    - например, ако оптимизирате за “Рецепта за Шоколадов крем”, използвайте точно този израз в пътеката, като, ако имате възможност, е добре да махнете ненужното от уеб адреса - в случая “за”.
  3. Придържайте се към кратки пътеки

    Всеки сайт и всеки случай са различни, но при тяхното озаглавяване трябва да се спазва баланс - не само да съдържат ключовата дума, но и да са категоризирани, като това стане по възможно най-краткия начин.

  4. Поставете ключовите думи и изрази в началото на пътеката

    Всяка страница би трябвало да бъде оптимизарана за няколко ключови думи и/или ключов израз. Не губете излишно място и поставете този израз в началото на пътеката.

  5. Не се опитвайте да претрупвате пътеката с ключови думи и синоними -

    търсачките стават все по-“умни” и това вече не работи :) Прекомерната употреба на ключови думи дори ще отслаби тяхната важност – например, при Page Title (заглавието на сайта) – 1 дума от общо 5, използвани в заглавието, има тежест 20%, докато 3 думи от общо 10 “заглавни”, имат тежест 30%, но не взети поотделно, а общо за 3-те, или по 10% за всяка дума.

  6. Използвайте средно тире (-) за да разделяте думите.

    Поне таке е според Google Webmaster Guide Възможни са и други комбинации + _ ,... например, но те само объркват потребителите. И “шоколадов-крем” е по добре от “шоколадовкрем”.

  7. Използвайте чисти адреси

    За разлика от автоматично генерираните динамични интернет адреси, тъй наречените чисти адреси са уеб пътеки, написани по ясен и разбираем за потребителя начин, с отсъствие на множество „раздвижени” и безсмислено подредени цифри и символи. Освен, че са задължителни за един модерен и добър сайт, тези адреси са особено важни за вътрешните страници на онлайн магазини, съдържащи продуктови каталози.
    От изключително значение е, още в процеса на създаване на сайта, да се обърне внимание на правилните URL пътеки. Има ли сме случаи, когато клиенти са искали да оптимизираме сайта им, но са нямали възможност да поправят това, защото хората, които са правили техния сайт, не могат да променят уеб адресите му.

  8. Блокирайте динамичните URL в Robots.txt файла

    Въпреки стремежа Ви да използвате чисти адреси, понякога се случва да допуснете автоматично генериране на динамична уеб пътека в сайта си. Това може да се случи при описания на различни стоки, предлагани от онлайн магазин, в сайтове, описващи различни имоти, или в такива, даващи възможност на потребителите да качват своя информация, като продавалник например. Лошото на този тип адреси е, че създават по няколко страници с една и съща Page Title, поради което е удачно да постави определен код, “казващ” на търсачките да прескочат някои неудачни страници или папки в структурата на сайта.
    За едно правилно структуриране обаче би било по-добре да се посочи основната страница, за да могат да се индексират всички продукти.

  9. Ако трябва да смените някой адрес - задължително използвайте 301 Redirection

    Още една от онези команди – така казвате на google, че старият адрес е перманентно преместен и той го актуализира в индексите си. А дори и някой клиент да е запазил предишния адрес, при изписването му, той автоматично бива прехвърлян към новия. Вероятно Вашият уеб дизайнер ще знае и други начини – не разчитайте на тях. Тази команда е единствената, гарантираща, че сайтът Ви ще бъде открит и при изписването на неактуалния уеб адрес.

  10. Запомнете: дублираното съдържание може да убие сайта Ви.

    Има много начини за премахване на дублираното съдържание – canonical url, гореспоменатото 301 redirection и най-важното – не крадете съдържание :)
    Навярно мислите, че Вашият сайт няма дублирано съдържание. ОK, тогава проверете следното:

    Ако поне два от тези линка (след като естествено смените example с името на сайта Ви) съвпадат, тогава имате проблем. И този проблем не е, че тези страници съществуват. А това, че едната автоматично трябва да прехвърля към другата, без да се разглеждат като отделни адреси, защото в противен случай търсачките ги смятат за две различни страници с еднакво, дублирано съдържание.

Може да използвате горепосочените съвети, за да проверите дали страниците в сайта Ви са правилно структурирани. В случай, че уеб пътеките Ви не отговарят на стандартите, те могат да се коригират. И, ако не можете да се справите сами с URL адресите на Вашия сайт, обърнете се към нас.
Ние знаем как да направим така, че да Ви помогнем да спечелите.

Tова е, което ние правим – помагаме на нашите клиенти да спечелят, като правим мрежата едно по-добро място!
Оптимизиране на URL адресите е част от

Най-новата статия за Оптимизиране на URL адресите

снимка на хакер
“Black Hat” СЕО техники при оптимизация на сайт

Задайте въпрос! Ние отговаряме...

Бързи СЕО съвети (видео)

Всяка SEO Кампания започва с изследване на пазара, конкуренцията, ключовите думи и фрази. Това допринася за по-бърза оптимизация на Вашия уеб сайт...

начуте повече...

Важен етап в СЕО оптимизацията на един сайт е още при изграждането му да се положат стабилни СЕО основи- Page title, meta описание, url адреси и лесна за използване навигация...

начуте повече...

Външното СЕО на сайта се прави в един по-късен етап от оптимизацията на сайта и включва дейности като регистрация, изработка на банери, блог статии, email маркетинг...

начуте повече...

Споделянето на информация в социалните мрежи е печеливша стратегия за рекламиране в мрежата, независимо на кои позиции е сайта Ви при търсене...

начуте повече...